Először ezt olvasd el!

Ez a blog az imádság technikájáról szól. Praktikus segítséget akar nyújtani azoknak, akik az imádság útját keresik, hogy a személyes Istennel találkozzanak. Fontos tudnod, hogy mivel blog, a legfrissebb bejegyzés van legfelül, ezért, ha most érkeztél, talán érdemesebb alulról kezdened. A bejegyzések nem mindig szerkesztetten követik egymást, ha mégis egy témát járok körül, azt jelzem.

Figyelj rá, hogy egy ilyen blog esetében nagyon reális annak a veszélye, hogy túlzottan az imádság technikájára kezdesz koncentrálni. Lassan kialakulhat benned a hozzáállás, hogy igazából a cél az, hogy jól megtanuld a technikát. Csakhogy nem ez a cél. A cél: Isten. Ebben különbözik a keresztény imádság a jógától, a keleti meditációtól, és minden mástól. Nem fog működni az ima csak azért, mert jól csinálod. Szükség van Isten kegyelmére, aki válaszol az imádra. Nem kényszerítheted ki a válaszát, de előkészítheted a szíved, hogy képes legyél meghallani. A keresztény imádság célja tehát, hogy kapcsolatot vegyen fel egy élő és önálló személlyel, Istennel. Ezért ha úgy érzed, hogy túlzottan a technikára koncentrálsz, esetleg elkeserítenek a nehézségek, egy ponton tudnod kell elengedni mindent, amit addig megtanultál. Ha akadályoz a technika, akkor engedd el az érzést, hogy jól akarod csinálni, csak egyszerűen figyelj Istenre. Az imádságban Ő az igazi vezetőd. Hiszen nem csak te keresed az utat Őhozzá, hanem Ő is tehozzád. Még egyszer hangsúlyozom: ne a módszer tökéletesítése legyen a célod, hanem maga Isten.

Ne feledd: az imádság - vállalás. Döntened kell, hogy fontos-e számodra. Ha igen, minden bizonnyal minden nap le kell mondanod valami másról, hogy azt az időt az imára szánd. Magától és véletlenül nem fog történni semmi. De ha hűségesen kitartasz, tapasztalni fogod Isten kegyelmének kiáradását az életedre. A bűn hatalma fokozatosan megtörik, a kísértések gyengülnek, és lassan megkülönböztetés nélkül tudsz majd szeretni.

Keresd tehát Istent, ne legyen semmi sem fontosabb az életedben ennél! Mert csak azok találják meg, akik igazán keresik őt.

2010. december 8.

Az imádság második akadálya a bűn. Ha már régen voltál gyónni, ha emiatt egy ideje nem is áldozol, ha érzed lelkeden az elkövetett bűnök súlyát, akkor érezheted nehéznek az imádságot és távolinak Istent. Így ír erről a Szentírás: "Nem! Nem rövid az Úr keze: meg tudna szabadítani, s a füle sem süket a hallásra. Nem, hanem a ti gonoszságaitok ütöttek szakadékot köztetek és Istenetek között." Iz 59,1-2 és: "Aki az Úr nevét hívja segítségül, szakítson a bűnös élettel." 2Tim 2,19. A bűnöd szakadék (más fordítás szerint fal) közted és Isten között. Imaéleted ellaposodik, vagy meg is szűnik. Ilyenkor mondasz olyanokat, hogy "nekem imádság egy szép zene meghallgatása", "nekem imádság egy szép táj szemlélése", "egy mosoly egy kisgyermek arcán". Csupa olyan dolog, ami szép, de nem valósítja meg az igazi imádságot, ami párbeszéd Istennel. Az életed ezen szakaszában néha mégis nagy Isten élményt élsz meg, úgy érzed, Isten megszólít, megérint egy pillanatban szinte hallod, hogy szól, a szíved megdobban, érzed vonzását. De vigyázz: ez nem azt jelenti, hogy közel vagy hozzá, hanem  éppen ellenkezőleg: ezekkel az apró örömökkel, vigasztalásokkal próbál téged visszahívni magához. Határozd el tehát magadat, hogy elmész gyónni. Pesten a napnak szinte minden szakában találsz  szabad gyóntatószéket. És még valami: ne keverd össze a gyónást a lelkivezetéssel! A jó gyóntatóatya legfontosabb ismérve, hogy elérhető. Természetesen különösen jó, ha olyan atyához mész, aki lelki tanácsokkal is ellát, de a kegyelem a tanácsok nélkül is kiárad és működik, és neked most erre van szükséged. Most itt van, és közvetíti számodra Isten bűnbocsátó kegyelmét. Ha kifogásokat keresel, legyél biztos benne, hogy a kísértő segít, hogy találj is. Isten azonban hív. Ne hagyd figyelmen kívül a hívását!

Ha gyakrabban jársz gyónni, fontold meg az elhatározást, hogy egy-két hetente eljárj. Lelkiismereted így tud annyira kifinomult lenni, hogy már nem csak a nagy bűnöket érzékeli, hanem a kisebb hibáktól is szabadulni akar. Végső soron ez a szentség útja: megszabadulni mindentől, ami elválaszt téged Istenedtől, nem nézve, hogy kicsi vagy nagy bűn, nem kötve kompromisszumot, hanem futni a bűntől, egyenesen Istenhez.